Drogie marki - snobizm czy potrzeba?


  • Doliński Watch Service s.c.

    Plac Uniwersytecki 15B,
    50-137 Wrocław,
    tel. 71 344 60 11,
    fax: 71 342 00 64,
    kom. 513 099 321,
    sklep@dolinski.pl

    https://dolinski.pl

tagi: uroda, kosmetyki, wizerunek, zegarki

Wielokrotnie zastanawiano się nad fenomenem marek.

Za ubranie, sprzęt, czy gadżet podobnej jakości, firmowany znaną marką, nabywca zapłacić musi wielokrotność kwoty, jaką wydałby na podobny produkt, nieznanej marki, czy też marki o nieugruntowanej pozycji. Zastanawiający jest nie sam fenomen dobrych marek, ale marek dopiero zdobywających popularność, sieciówek nie wnoszących niczego innowacyjnego w porównaniu z innymi sieciówkami o podobnym charakterze i asortymencie. Niejednokrotnie ich ceny nie mają przełożenia na jakość, psując tym samym rynek i niezasłużenie opinię o innych, podobnych markach.

A mimo to, marki tego typu ciągle znajdują swoich nabywców, którzy niezrażeni jakością, czy ceną ciągle kupują nowe produkty. Najgorzej w tej kwestii wygląda sprawa w branży odzieżowej. I trudno określić, czy jest to wyraz snobizmu, czy głupoty, by ciągle pakować pieniądze coś, co tak naprawdę nie spełnia swoich standardów...

Zdecydowanie inaczej sprawa wygląda w branży kochającej czas i pieniądz. Markowe zegarki, choć wydać na nie trzeba rzeczywiście sporą kwotę, cieszyć będą swojego nabywcę rzetelnością i precyzją. Zegarek, to przedmiot zarówno użytkowy o zupełnie praktycznym zastosowaniu, jak i kapitalna ozdoba, traktowana na równi z biżuterią. Te najlepsze, markowe, to nie efekt cudzego snobizmu, a zainteresowania towarem luksusowym o lepszym niż przeciętnym standardzie, dopasowanym do indywidualnych potrzeb każdego nabywcy.

Najcenniejsze i najbardziej rozchwytywane, to oczywiście zegarki szwajcarskie. Te z najwyższej półki, to towar luksusowy wart tyle, co dobrej klasy samochód osobowy... Czy zegarek taki lepiej odmierza czas? Z pewnością nie. Lepiej wygląda od tańszego? To kwestia dyskusyjna. Czy wydawanie tak kolosalnych sum na zegarek jest więc zasadny? O tym może wiedzieć tylko nabywca, którego na niego stać. Ci, którzy o luksusach tego typu mogą wyłącznie pomarzyć, mogą jedynie domyślać się i wołać, że to snobizm w czystej postaci. Sprawdza się w tym przypadku stara prawda: punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

W obiektywie
uroda
kosmetyki
wizerunek
zegarki
uroda, kosmetyki, wizerunek, zegarki

Podobne artykuły

rss icon Konieczne zmiany na organizowaniu finansowaniu kształcenia dorosłych

W ocenie NIK konieczne są poważne zmiany na systemie organizowania finansowania kształcenia dorosłych. Problemem był niska skuteczność kształcenia, a co za tym idzie, niewielki odsetek absolwentów oraz zdanych egzaminów zewnętrznych - wynika z raportu.

rss icon Nie ma zgody na remont lotniska na Modlinie

Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze nie zgadza się na remont dróg kołowania na lotnisku na Modlinie. PPL był jednym z czterech udziałowców tego portu.

rss icon Alior Bank: Wychodzimy z własnej skorupy

Mamy bardzo dużo do zdobycia na rynku, który dobrze znamy, czyli na Polsce - mówi Michał Chyczewski, p.o. prezesa zarządu Alior Banku. Alior Bank ma zamiar znaleźć się na pierwszej piątce najbardziej innowacyjnych banków na Europie.

Zobacz także:

Copyright ©2017. rev. 4.0. [ ]

maj 2015 styczeń 2015 listopad 2014 sierpień 2014 czerwiec 2014 marzec 2014 październik 2012 lipiec 2012 luty 2012