Drogie marki - snobizm czy potrzeba?


  • Doliński Watch Service s.c.

    Plac Uniwersytecki 15B,
    50-137 Wrocław,
    tel. 71 344 60 11,
    fax: 71 342 00 64,
    kom. 513 099 321,
    sklep@dolinski.pl

    https://dolinski.pl

tagi: uroda, kosmetyki, wizerunek, zegarki

Wielokrotnie zastanawiano się nad fenomenem marek.

Za ubranie, sprzęt, czy gadżet podobnej jakości, firmowany znaną marką, nabywca zapłacić musi wielokrotność kwoty, jaką wydałby na podobny produkt, nieznanej marki, czy też marki o nieugruntowanej pozycji. Zastanawiający jest nie sam fenomen dobrych marek, ale marek dopiero zdobywających popularność, sieciówek nie wnoszących niczego innowacyjnego w porównaniu z innymi sieciówkami o podobnym charakterze i asortymencie. Niejednokrotnie ich ceny nie mają przełożenia na jakość, psując tym samym rynek i niezasłużenie opinię o innych, podobnych markach.

A mimo to, marki tego typu ciągle znajdują swoich nabywców, którzy niezrażeni jakością, czy ceną ciągle kupują nowe produkty. Najgorzej w tej kwestii wygląda sprawa w branży odzieżowej. I trudno określić, czy jest to wyraz snobizmu, czy głupoty, by ciągle pakować pieniądze coś, co tak naprawdę nie spełnia swoich standardów...

Zdecydowanie inaczej sprawa wygląda w branży kochającej czas i pieniądz. Markowe zegarki, choć wydać na nie trzeba rzeczywiście sporą kwotę, cieszyć będą swojego nabywcę rzetelnością i precyzją. Zegarek, to przedmiot zarówno użytkowy o zupełnie praktycznym zastosowaniu, jak i kapitalna ozdoba, traktowana na równi z biżuterią. Te najlepsze, markowe, to nie efekt cudzego snobizmu, a zainteresowania towarem luksusowym o lepszym niż przeciętnym standardzie, dopasowanym do indywidualnych potrzeb każdego nabywcy.

Najcenniejsze i najbardziej rozchwytywane, to oczywiście zegarki szwajcarskie. Te z najwyższej półki, to towar luksusowy wart tyle, co dobrej klasy samochód osobowy... Czy zegarek taki lepiej odmierza czas? Z pewnością nie. Lepiej wygląda od tańszego? To kwestia dyskusyjna. Czy wydawanie tak kolosalnych sum na zegarek jest więc zasadny? O tym może wiedzieć tylko nabywca, którego na niego stać. Ci, którzy o luksusach tego typu mogą wyłącznie pomarzyć, mogą jedynie domyślać się i wołać, że to snobizm w czystej postaci. Sprawdza się w tym przypadku stara prawda: punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

W obiektywie
uroda
kosmetyki
wizerunek
zegarki
uroda, kosmetyki, wizerunek, zegarki

Podobne artykuły

rss icon Niekorzystna dla Polski analiza dotycząca Nord Stream 2

Jest analiza unijnych prawników dotycząca budowy drugiej nitki Gazociągu Północnego, która - jak komentują dyplomaci z naszego regionu - był niekorzystna dla krajów sprzeciwiających się tej inwestycji, na tym Polski. Polskie Radio dowiedziało się nieoficjalnie, że z dokumentem poświęconym Nord Stream 2, który ma tłoczyć gaz z Rosji do Niemiec dalej do Europy, zapoznali się ambasadorowie państw członkowskich.

rss icon Firma Pirelli, wyceniana na 6,5 mld euro, na czwartek wraca na giełdę

Włoska firma oponiarska Pirelli wyceniła ofertę publiczną swych akacji na 6,5 euro za sztukę, co oznacza wartość firmy na poziomie 6,5 mld euro - podała agencja AP. Włoski producent od czwartku będzie znów notowany na mediolańskiej giełdzie.

rss icon Ponad 50 nowych lub zmodernizowanych pociągów Polregio do końca 2018 r.

Do końca 2018 r. Przewozy Regionalne oddadzą do użytku ponad 50 zmodernizowanych lub nowych pojazdów na barwach Polregio. Przewoźnik przewiduje, że na najbliższych latach spółka będzie potrzebować 238 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Zobacz także:

Copyright ©2017. rev. 4.0. [ ]

maj 2015 styczeń 2015 listopad 2014 sierpień 2014 czerwiec 2014 marzec 2014 październik 2012 lipiec 2012 luty 2012