Drogie marki - snobizm czy potrzeba?


  • Doliński Watch Service s.c.

    Plac Uniwersytecki 15B,
    50-137 Wrocław,
    tel. 71 344 60 11,
    fax: 71 342 00 64,
    kom. 513 099 321,
    sklep@dolinski.pl

    https://dolinski.pl

tagi: uroda, kosmetyki, wizerunek, zegarki

Wielokrotnie zastanawiano się nad fenomenem marek.

Za ubranie, sprzęt, czy gadżet podobnej jakości, firmowany znaną marką, nabywca zapłacić musi wielokrotność kwoty, jaką wydałby na podobny produkt, nieznanej marki, czy też marki o nieugruntowanej pozycji. Zastanawiający jest nie sam fenomen dobrych marek, ale marek dopiero zdobywających popularność, sieciówek nie wnoszących niczego innowacyjnego w porównaniu z innymi sieciówkami o podobnym charakterze i asortymencie. Niejednokrotnie ich ceny nie mają przełożenia na jakość, psując tym samym rynek i niezasłużenie opinię o innych, podobnych markach.

A mimo to, marki tego typu ciągle znajdują swoich nabywców, którzy niezrażeni jakością, czy ceną ciągle kupują nowe produkty. Najgorzej w tej kwestii wygląda sprawa w branży odzieżowej. I trudno określić, czy jest to wyraz snobizmu, czy głupoty, by ciągle pakować pieniądze coś, co tak naprawdę nie spełnia swoich standardów...

Zdecydowanie inaczej sprawa wygląda w branży kochającej czas i pieniądz. Markowe zegarki, choć wydać na nie trzeba rzeczywiście sporą kwotę, cieszyć będą swojego nabywcę rzetelnością i precyzją. Zegarek, to przedmiot zarówno użytkowy o zupełnie praktycznym zastosowaniu, jak i kapitalna ozdoba, traktowana na równi z biżuterią. Te najlepsze, markowe, to nie efekt cudzego snobizmu, a zainteresowania towarem luksusowym o lepszym niż przeciętnym standardzie, dopasowanym do indywidualnych potrzeb każdego nabywcy.

Najcenniejsze i najbardziej rozchwytywane, to oczywiście zegarki szwajcarskie. Te z najwyższej półki, to towar luksusowy wart tyle, co dobrej klasy samochód osobowy... Czy zegarek taki lepiej odmierza czas? Z pewnością nie. Lepiej wygląda od tańszego? To kwestia dyskusyjna. Czy wydawanie tak kolosalnych sum na zegarek jest więc zasadny? O tym może wiedzieć tylko nabywca, którego na niego stać. Ci, którzy o luksusach tego typu mogą wyłącznie pomarzyć, mogą jedynie domyślać się i wołać, że to snobizm w czystej postaci. Sprawdza się w tym przypadku stara prawda: punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

W obiektywie
uroda
kosmetyki
wizerunek
zegarki
uroda, kosmetyki, wizerunek, zegarki

Podobne artykuły

rss icon Rumunia protestuje przeciwko podwójnym standardom żywności na UE

Rumunia wezwała na środę władze Unii Europejskiej do przeciwdziałania podwójnym standardom, jakie stosują firmy spożywcze sprzedające różnej jakości produkty pod tą samą marką na krajach zachodniej wschodniej Europy.

rss icon Rośnie produkcja kurczaków; będą tańsze

Analitycy Agencji Rynku Rolnego przewidują, że na tym roku kurczaki będą tanieć, gdyż ich produkcja stale rośnie, a możliwości ich sprzedaży za granicę są ograniczone. Niska cena będzie zachęcać do większego spożycia drobiu.

rss icon Media: Bruksela chce nam wprowadzić dwie nowe opłaty

Reforma prawa autorskiego na UE był konieczna. Zdaniem ekspertów, trudno będzie jednak pogodzić interesy twórców, branży cyfrowej konsumentów, bowiem na tle są ogromne pieniądze. Komisja Europejska zaproponowała zaostrzenie prawa autorskiego wprowadzając między innymi opłatę od linków oraz opłatę reprograficzną. Bruksela chce, by pierwsza regulacja objęła między innymi serwisy informacyjne społecznościowe, które zamieszczają zapowiedzi artykułów publikowanych na innych mediach

Zobacz także:

Copyright ©2017. rev. 4.0. [ ]

maj 2015 styczeń 2015 listopad 2014 sierpień 2014 czerwiec 2014 marzec 2014 październik 2012 lipiec 2012 luty 2012